21 Nisan 2013

Yemekler | Katmer



Mutlu Pazarlar olsun herkese :)

Annem katmer yaptı... Babam pişirdi... Biz de yedik... :)


Malzemeler; Tam buday unu su tuz maya tereyağı ve Annem & Babam :) Tereyağı içine sürmek için lazım.

Yemek yapmayı seviyorum hatta hamur işi yapmayı da severim fakat iş hamur açmaya gelince ben bir adım hatta birkaç adım geri çekilirim... Hep zor gelmiştir hamur açmak nedense... Annem çok güzel yapıyor sanırım ondan...

Hele odun atesinde pişenin lezzeti gibi yok :)

Yapılışına gelince; 

Hamur ele yapışmayacak yumuşak bir kıvamda olacak (tam buday unu kullanırsanız biraz yapışmasını mazur görebiliriz. Çünkü tam buday unu ne kadar sert olursa olsun biraz yapışkan oluyor)

Hamur yeterince dinlendikten sonra gözleme büyüklüğünde açılır ve erimiş tereyağı ile hiç boşluk  kalmayacak şşekiilde yağlanır. 

Daha sonra kenarkarı içe katlanır ve kare şekil oluşturulur.. İçe katladığımız kısımları da yağlıyoruz.


bu şekilde biraz dinlenen hamur tekrar oklava ile yeterli inceliğe gelene kadar açılır... 


Mümkünse odun ateşinde değilse teflon tavada ocakta pişirilir 

Afiyet olsun :)

Hoşça kalın İnşallah...



2 yorum:

  1. ama ama ama olmaz kii ben zaten köyümü özledimm, bir de bu görüntüleri görünce hem köyümü daha çok özledim, hem de canım çekti :)))), annenizin, babanızın ellerine sağlık, afiyetle yemişinizdir inşallah...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzeldir köy :)
      Sehir hayatinda köyü yasama çabasıdir bizimkisi :))

      Teşekkür ederim :)

      Sil