16 Aralık 2013

Yemeklerim | Mahlepli Yulaf Ezmeli Kurabiye


Uzun zaman var ki yemek tarifi eklemiyorum.Bunun sebebi de Yemek tarifi veren çooook başarılı blogların zaten var olması. Görsellik ve içerik olarak onların çok gerisinde kaldığım. Ama zaten böyle bir iddiam da olmadığı için yeniden eklemeye karar verdim.Ne de  olsa benim blogum yemek tarifi blogu değil... Yaptığım ve beğendiğim şeyleri paylaşmak benim amacım. :)

Mahlepli kurabiyeyi herkes bilir fakat kurabiyeye 2 malzeme ekledim ben. Başka yapan varmı bilmiyorum eminim vardır. Bunu birtek ben düşünmüş olamam değil mi? :)

Neyse uzatmadan tarifime geçeyim ben :)



Malzemelerimiz;
2 Yumurta
1 bardak Yulaf Ezmesi
1 Bardak galeta unu
Yarım paket 125 gram margarin /tereyağı (eğer çok gevrek olmasını isterseniz 1 paket benim için o kadar da önemli olmadığı için yarım paket ekliyorum)
1 Bardak süt
1 çay bardağından biraz az sıvı yağ
1 Çorba kaşığı limon suyu
1 bardak kadar ev yoğurdu
2 dolu tatlı kaşığı mahlep
1 paket kapartma tozu
1 tatlı kaşığı şeker ve arzuya göre tuz 

Öncelikle tüm sıvı malzemeleri karıştırıyoruz. ve tereyağı. Sonra kuruları karıştırmaya başlıyoruz. Galeta unu ve yulaf ezmesi mahlep ve kabartma tozu. kabartma tozunun üzerine 1 kaşık limon döküyoruz ve hafif köpükler çıkınca tekrar karıştırıyoruz hamurumuzu. 

Bu işlemden sonra aldığı kadar un ilave edip dilediğiniz gibi şekil verebilirsiniz. Ben şekil verirken genelde fazla vaktim olmadığı ve kolay olduğu için bu şekli tercih ediyorum :)

Üzerine ben yumurta sürmüyorum onun için susam ve çörek otu atamıyorum çünkü yapışmıyor ama siz atmak isterseniz hamura koyduğunuz yumurtalardan birinin sarısını alıp üzerine sürebilirsiniz. 


Evet Şeklen dünyanın en güzel kurabiyeleri değiller. Ama en azından katkı malzemesi yok. Hazır kurabiye almaktansa şekilsiz ama daha sağlıklı kurabiyeler yemiş oluyor Enes... :) 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder