14 Nisan 2014

Çocuklar İçin Aktivite | Rüzgar Arabası :)



Enes Efe uyurken uyandığında onu mutlu edecek süprizler hazırlamayı çok seviyorum. 
İşte yine o süprizlerden biri bu rüzgar arabası. Aslında arabanın orjinalinde balonla değil nefesle gitmesi gerek fakat Enesin nefesinin o kadar kuvvetli olmadığını ve balonla daha keyifli olacağını düşündüm öyle de oldu.

Malzemelerimiz;
Mukavva veya kalın bir karton
Aynı ölçüde renkli karton
2 pipet
2 çöp şiş
4 kapak
1 kağıt bardak 
Elektrik bandı
Yapıştırıcı
Makas
Ben ilk olarak oyun hamuru kullanmıştım ama sonra sürekli çıktılar biraz da Enesin yardımlarıyla :) Eğer sıcak silikon yaparsanız daha sağlam olur. 

Yapılışına gelince
İlk önce karton ve mukavvayı eşit büyüklükte kesiyoruz daha sonra ikisini birbirine yapıştırıyoruz. 
Arabamızın alt kısmına pipetleri elektrik bandı yardımı ile yapıştırıyoruz.
boyları uzun gelirse biraz kısaltıyoruz. Ben kısattım.
Çöp şişleri pipetlerin içinden geçiriyoruz. 
Pipetlerden biraz daha uzun olacak şekilde kırıyoruz. (Bu uzun kalan kısımlar kapaklara koyduğumuz hamurun içine girecek o uzunlukta kırıyoruz)
Kapakların içini hamur veya sıcak silikonla çöpşişlerin içine batırıyoruz. (Bu adımı en sona da saklayabilirsiniz.)
Arabamızın üst kısmını çeviriyoruz ve yine elektrik bandı ile kağıt bardağı yapıştırıyoruz. 

Arabamız kullanıma hazır. Aslında yazarken uzun gibi oldu ama yaparken bu kadar uzun sürmedi diyebilirim :)

En son olarak da balonu şişirip bardağın içine bırakıyoruz arabamız gezintiye çıkıyor bize de keyfi kalıyor. 

Eğer 2 çocuğunuz varsa veya anaokulu öğretmeniyseniz yapılan arabalarla yarış da düzenleyebilirsiniz. Keyifli olabilir. :)

Kısa Bilgi; Rüzgar enerjisi, eski zamanlardan bu yana gemileri hareket ettirmek ve yel değirmenlerinin kanatlarını döndürmek için kullanılmaktadır.



2 yorum: